ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

یک × 2 =

بستن
بستن

چگونه از زمان خود لذت ببریم؟

چگونه از زمان خود لذت ببریم؟

فناوری و جامعه به سرعت در حال پیشرفت هستند و این پیشرفت سریع باعث شده فراموش کنیم چگونه آرامش داشته باشیم و از خودمون لذت ببریم.مهم این است که زمان خودمون رو برای خودمون بگذاریم این نکات را دنبال کنید تا زمانی که از دست داده اید را برگردانید.

 

مطالب مرتبط


گام 1 - انجام آنچه را که دوست داريد.

انجام آنچه را که دوست داريد.

تماشاي يک فيلم جالب که مطابق سليقه شما باشد,فيلم ها اغلب فعاليت هاي گروهي هستند احتمالا هميشه نميتوانيد فيلم مورد نظر خود را مشاهده کنيد.برنامه ريزي کنيد برخي از زمان ها که تنها هستيد فرصتي عالي براي ديدن فيلم هنري عجيب و غريب است که هيچ کس ديگر نميخواست با شما ببيند و همچنين شما با تماشاي فيلم ميتوانيد چندين دلارصرفه جوي کنيد .

انجام آنچه را که دوست داريد.

پيدا کردن کسي که به هنر علاقه مند است هميشه آسان نيست پس با پيدا کردن فرصتي مناسب يه سر به موزه بزنيد.موزه هاي زيادي در چشم انداز پنهان شده اند که تا به حال نديده ايد,سنگهاي پنهان شده در منطقه ي شما ، با جستجوي آنلاين قابل رويت است.ديدن هنر الهام بخش است که منجر به سرگرمي هاي جديد و يا احساسات است که ميتواند تاثير فوقالعاده اي در زندگي شما داشته باشد ,اگر فکر ميکنيد که هنر چيزي نيست به يک نوع ديگر از موزه برويد مانند:يک موزه علمي يا يک موزه تاريخي.

انجام آنچه را که دوست داريد.

از وقت آزاد خود براي مسيري که هميشه ميخواستيد بازديد کنيد استفاده کنيد. زمان تنها فرصتي عالي براي سفر است.مراقب باشيد وقتي پياده روي ميکنيد دوستانتان و خانواده بدانند کجا ميرويد و آب و منابع کافي با خود حمل کنيد که در مدت زمان طولاني خود را از دست ميدهيد, شما ميتوانيد در طبيعت پياده روي طولاني داشته باشد.بسياري از مطالعات نشان ميدهد که طبيعت مزاياي زيادي روي سلامتي دارد از جمله آنها شامل تسکين افسردگي و زوال عقل ,کاهش استرس و بهبود کلي سلامت جسماني است.سفر به ساحل ,براي تماشاي امواج و گوش دادن به گشت و گذار در اقيانوس ساکن شويد.

انجام آنچه را که دوست داريد.

يک کتاب بخوانيد زمان يک فرصت عالي براي خواندن است .حتي اگر شما يک روز کامل از تنهايي نداشته باشيد ميتوانيد در يک کتاب تنها با 30 دقيقه زمان سکوت در روز پيشرفت چشمگيري داشته باشيد.اگر وقت نداريد پاي يک کتاب بنشينيد در طول سفر خود به کتابهاي صوتي گوش کنيد يا وقتي در خانه کار ميکنيد.

گام 2 - تغذيه ذهن، بدن و روح شماست.

تغذيه ذهن، بدن و روح شماست.

تمرکز را مي توان تقريبا در همه جا انجام داد و به راحتي به بسياري از چيزها منتقل کرد.ده دقيقه تمرکز براي پاک کردن ذهن شما و کاهش استرس شما کافي است.در سکوت تمرکز کنيد تا بر احساسات و افکار خود متمرکز شويد،نفس خود را شمارش کنيد اين مي تواند به شما کمک کند که ساکت بمانيد و در لحظه قرار بگيريد.

ماساژ بگيريد ,ماساژ ها بسيار عالي هست و در آرامش بدن کمک مي کند. ماساژ مزاياي سلامتي گسترده ای را شامل مي شود، از جمله کمک به اضطراب، سردرد، و اختلالات گوارشي.

تغذيه ذهن، بدن و روح شماست.

موسيقي با احساسات ما ارتباط برقرار مي کند و مي تواند به تقويت روحيه ما کمک کند.
مطالعات نشان مي دهد که موسيقي مي تواند به خستگي و تمرکز کمک کند و همچنين کاهش استرس هايي که احساس مي کنيم. به طور خاص، موسيقي ملایم مي تواند به شما کمک کند که آرام باشيد.موسيقي زماني که شما در حال کار هستين عالي است. در طول فعاليت هاي مختلف موسيقي متنوعي را امتحان کنيد تا ببينيد چه چيزي بهرشما  الهام مي بخشد.

تغذيه ذهن، بدن و روح شماست.

با يک قهوه در يک کافه در فضاي باز لذت ببريد، يا ناهار در رستوران جديد , اگر يک پارک محلي داراي نيمکت ها يا تپه ها باشد، مدتي دراز بکشيد. دور از فشار و شلوغي ديگران براي کاهش استرس و بهبود خلق و خوي خود حتما يک مکان را انتخاب کنيد که فضاي آرام و کم صدا را داشته باشد. رستوران هاي پر حرارت با گردش سريع، به ندرت آرامش بخش هستند.یک پتو باخود به پارک ببريد بدون اينکه مستقيما روي زمين قرار بگيريد روي پتو بنشينيد.

تغذيه ذهن، بدن و روح شماست.

يک وعده غذايي مغذي مي تواند به بهبود خلق و خوي شما کمک کند و انرژي خود را افزايش دهيد،به ويژه هنگامي که شما به طور منظم به تغذيه متمرکز شويد. غذاهاي سالم را با مقدار زيادي ميوه، سبزيجات و غلات انتخاب کنيد تا بتوانيد از غذاي سالم استفاده کنيد.

تغذيه ذهن، بدن و روح شماست.

با اضافه کردن نمک يا شامپو به وان خود حمامي متفاوت را تجربه کنيد. موسيقي آرامش بخش روشن کنيد، و اجازه بدهيد اين موسيقي ذهن شما را سرگردان کند.برخي از موسيقي هاي آرامش بخش يا صداهاي طبيعي را در حالي که به عقب بر مي گرديد،انتخاب کنيد.. فقط مراقب باشيد که به خواب نرويد

انجام برخي از تمرينات ورزش منظم مي تواند آندورفين را آزاد کند و به طور کلي شما را سالم تر کند. اگر وقت آزاد داشته باشيد، 15 دقيقه يا بيشتر مي توانيد در تمرينات سبک فعاليت کنيد پياده روي، ورزش، و حتي گرايش به باغ ، اين ها تماما ازانواع ورزش هستند.

گام 3 - مديريت اولويت هاي شما

مديريت اولويت هاي شما

اولويت خود را به خود اختصاص دهيد تا از زمان خود لذت ببريد اگر در مقابل نه گفتن به بقيه احساس گناه ميکنيد بر روي اعتماد به نفس خود بيشتر کارکنيد .اگر دشوار باشد که اولويت خود را تعيين کنيد.مجدد بررسي کنيد که در مورد خود و اطرافيانتان چه احساسي داريد.

مديريت اولويت هاي شما

برنامه و مسئوليت هاي خود را مرور کنيد. چقدر زمان صرف شده براي هر يک از تعهدات فعلي خود که آيا وقت شما براي هر کدام مناسب است يا نه. آيا برنامه فعلي شما منعکس کننده اولويت شما در زندگي است؟مقدار مشخصي از زمان براي فعاليت هاي خاص مانند کار لازم است، اما وقت بيشتري را صرف فراتر از آنچه که لازم است انجام مي دهيد؟ از خودتان بپرسيد که آيا راهي براي کاهش وقت اضافي صرف شده در کار وجود دارد.

مديريت اولويت هاي شما

برنامه خود را بر اساس ليست اولويت ها و مسئوليت هاي خود، بازسازي کنيد. هر اولويت بايد مقدار زماني را با توجه به جايگاه خود در فهرست اولويت شما دريافت کند. هنگام ايجاد وقت براي خود، خلاق باشيد. شما لزوما هر هفته يک روز کامل را براي خودتان رزرو ميکنيد. هر ساعت ,نيم ساعت براي خودتان يک شروع عالي براي لذت بردن از زمان براي خودتان است.

مديريت اولويت هاي شما

ياد بگيريد که «نه» بگوييد«بله» به هر کسي که از شما درخواست کمک مي کند، برنامه شما را با فعاليت هايي که اغلب در ليست اولويت شما جاي ندارند، پر کند. اين ها در زمان صرف وقت براي فعاليت هاي مهم تر، از جمله خودتان مي خورند اگر مشکلي در ارتباط مستقيم با شما نداشته باشد، چند عذر ساده براي استفاده را بيابيد.

مديريت اولويت هاي شما

راه هاي ساده تر براي از بين بردن حواس پرتي از زندگي شما  است با خاموش کردن تکنولوژي از اينترنت دور بمانيد، تلفن خود را خاموش کنيد و تلويزيون را جدا کنيد تا چندين منبع بزرگ حواس پرتي را از روز خود حذف کنيد.

اطلاعات مطلب

  • قوانین زندگی
  • 613 بازدید
  • blankblankblankblankblank (2 votes, average: 5,00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - سه‌شنبه, 08 می 18, 12:00 ق.ظ

دیدگاه کاربران

  1. blank
    طناز مهدی نژاد - 2019/08/03 - 2:58 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب