گام 1 - ایجاد کردن تلقین

ایجاد کردن تلقین

تعریف چیزهایی که قصد تغییر آنهارا دارید :

عادت های بدی را که می­خواهید کنار بگذارید را تعریف کنید . موانعی که می­خواهید بر آنها پیروز شدید را تعیین کنید . چیزهایی که واقعا آرزو دارید را انتخاب کنید به دیگران صدمه نزنید و این چالشی واقع بینانه است .

ایجاد کردن تلقین

انتخاب چیزهایی که قابل باور هستند :

مطمئن باشید که تلقین برای شما قابل باور است . اگر شما آن را باور ندارید روی آن تمرکز نخواهید کرد برای مثال : بجای اینکه بگویید من سالانه 100،000 دلار را بدست می­آورم بگویید من انتخاب می­کنم که سالانه 100،000 دلار را بدست میاورم .

ایجاد کردن تلقین

استفاده از احساسات : برای استفاده از تلقین باید احساسات ریزی داشته باشید . مفهوم بیشتری از تلقین برای شما یعنی اثرگذاری بیشتر آن .

ایجاد کردن تلقین

 استفاده از اول شخص : تلقین ها برای شما هستند نه چیز های دیگر . تلقین ها بر اساس اینکه دیگران چه چیزی می­خواهند یا چگونه فکر می­کنند ایجاد نکنید شما باید تلقین هارا بر اساس آنچه خودتان می­خواهید ایجاد کنید .

 

ایجاد کردن تلقین

 مثبت باشید : تلقین ها هنگامی که با فکر مثبتی همراه شوند بسیار تأثیرگذار خواهند بود . استفاده از گفته های مثبت انگیزه­ی شما را برای انجام دادن هدف هایتان نگه­ می دارد.دوری از منفی ها : دوری از عبارات منفی مانند من نمی­توانم ، من نمی­خواهم . برای مثال : از عبارت من شجاع هستم بجای من نم­ترسم استفاده کنید .

ایجاد کردن تلقین

دوری از ایجاد زمان محدود : این کار باعث استرس می­شود . که در اهداف و آرامش شما دخالت می­کند.

ایجاد کردن تلقین

تمرین تلقین هایی که می­خواهید ایجاد کنید : استفاده از تمرکز ، استراحت یا نوشتن تمرین های تلقین . تمرین های بیشتر از انگیزه کار شما را آسان تر می­کند.

گام 2 - استفاده از مدیتیشن

استفاده از مدیتیشن

استفاده از تمرکز برای تمرین : در موقعیت آرامی باشید ذهن شما باید بر روی نظرات و جهت های جدید باز شود .

استفاده از مدیتیشن

پیدا کردن مکانی راحت : شما نیاز به محیطی دارید که راحت و آرام باشید . مطمئن باشید آنها مکان آرامی است جایی که شما را آرام می­کند .

استفاده از مدیتیشن

 استفاده از موزیک : موزیک ابزار مناسبی برای آرام کردن ذهن است از موزیک برای کمک به تمرکزتان استفاده کنید . از موزیک فقط برای اندیشه کردن استفاده کنید . نه حواس پرتی .

استفاده از مدیتیشن

راحت بنشینید : پاهایتان را بطو ضربدری روی زمین قرار دهید یا اگر روی صندلی هستید پاهایتان حالت ضربدری نخواهد داشت مطئن شوید که راحت هستید و حمایت می­شوید اگر روی صندلی هستید بهتر است برای نگه داشتن احساستان روی زمین بنشینید .

استفاده از مدیتیشن

چشم هایتان را تا یک اندازه باز نکه دارید :اگر نمی­خواهید چشم هایتان را باز نگه دارید یک اتاق با نور کافی پیدا کنید تا از میان پلک هایتان ببینید هنگامی که آرام شدید شما به خواب می­روید.

استفاده از مدیتیشن

خودتان را آرام کنید : زمانی که راحت نشستید . سعی کنید آرام باشید و به چیزی فکر نکنید نفس منظم و عمیق بکشید بر روی بالا ترین نقطه تمرکز کنید . یک بار دیگر بر روی این نقطه دقت کنید و فقط توجه خودرا به آن بپردازید .

استفاده از مدیتیشن

خودتان را جدا کنید : اگر شما آموزشی می­بینید آن را بکار نگیرید . دانشی را که آموزش می­بینید به دنبال آن بروید شما می­خواهید از مداخله های فعال دوری کنید . بسیاری از مداخله های فعال عصبانیت و گیجی را در شما ایجاد می­کند .

استفاده از مدیتیشن

تلقین هایتان را تکرار کنید : یک بار دیگر کاملا احساس آرامش داشته باشید تلقین هارا به خودتان تکرار کنید شما می­توانید احساس را در تلقین قرار دهید تلقین را مانند یک بازیگر تجسم کنید .

استفاده از مدیتیشن

حداقل 20 تا 30 دقیقه را در آرامش منظم سپری کنید شما باید زمان کافی را برای تمرکز بر روی تلقین ها به خودتان اختصاص دهید تا بتوانید آن ها را جذب کنید .

گام 3 - با استفاده از خواب

با استفاده از خواب

ضبط کردن تلقین ها : شما می­توانید تلقین هارا بر روی ضبط صوت یا برروی برنامه­ی ضبط در گوشی هایتان ضبط کنید  مطمئن باشید فایل های ضبط شده هنگامی که شما خواب هستید پشت سرهم تکرار می­شوند . مطمئن باشید که فایل های شما با صدای قوی هستند شما می­خواهید که آنها آهسته باشند . اگر شما این نوع صدا را دوست ندارید از دوست یا عضوی از خانواده­تان آن را ضبط کند . از دوم شخص کمک بگیرید .

با استفاده از خواب

استفاده از دوم شخص : بر خلاف دیگر روشها شما از شخص دومی استفاده می­کنید شما به خودتان کمک می­کنید برای مثال : به جای اینکه بگویید من شخص شجاعی هستم بگویید شما شخص شجاعی هستید .

با استفاده از خواب

 هر خط را 10دقیقه تکرار کنید : مطمئن باشید قبل از اینکه به بعدی بروید هر خط را 10دقیقه تکرار کرده­اید تکرار هرکدام را تآکید کنید تا شما 30 دقیقه ضبط داشته باشید .

با استفاده از خواب

 از هدفون در طول خواب استفاده کنید : مطئن باشید که هدفون اجازه می­دهد تا شما راحت بخوابید در عوض اگر شما به یک طرف می­خوابید از محافظ گوش برای راحتی سرتان استفاده کنید .

با استفاده از خواب

خودتان را آرام کنید : اگر شما نشسته­اید یا راحت دراز کشیده­اید سعی کنید آرام باشید و از فکر خارج شوید نفس منظم و عمیق بکشید . هنگامی که ذهن آرام است باید برای پذیرای پیشنهادات باشد .

با استفاده از خواب

هنگامی که به خواب رفته­اید به آن گوش کنید تآکید کنید که آن ها توسط ناخودآگاه شما جذب خواهند شد .

با استفاده از خواب

اسفاده از فایل های ضبط شده به مدت 14 شب پی در پی تکرار آن ها کمک می­کند که آن ها جذب شوند بعد از 14 روز به سمت اثبات جدید حرکت می­کنید .   

گام 4 - با استفاده از تجسم

با استفاده از تجسم

جدول زمان : زمان خاصی را برای دیداری بودن تلقین­تان انتخاب کنید تنظیم جدول زمانی به شما کمک می­کند که برنامه­ی ثابتی را نگه­دارید که کمک کند در تلقین موفق شوید لحظاتی قبل از خواب و هنگامی که بیدار می­شوید بهترین زمان است زیرا شما مستعد پیشنهادات هستید .

با استفاده از تجسم

خودتان را آرام کنید : زمانی که شما راحت نشسته­اید سعی کنید آرام باشید نفس عمیق و منظم بکشید . دیداری و تلقین زمانی که شما آرام هستید تا ذهنتان برای پیشنهادات باز است بهترین عملکرد را دارد .

با استفاده از تجسم

چشم هایتان را ببندید : شما می­توانید در طول این روش با چشم های بسته بایستید یا بنشینید .

با استفاده از تجسم

تلقین های انتخاب شده را تکرار کنید : همانطور که تلقین ها را تکرار می­کنید آن ها را به صورت دیداری تجربه می­کند به این معنی که شما می­توانید آن هارا تصور کنید . احساساتی که شما در تلقین دیداری به کار می­برید بسیار اثرگذار خواهد بود .

با استفاده از تجسم

 ایجاد تصورات واضح : سعی کنید هر احساسی را که از تصورتان در تلقین به دست می­آید آن را در زندگی درگیر کنید . سعی کنید ببینید ، بشنوید ، احساس کنید و حستان را روی عکس لمس کنید .

با استفاده از تجسم

 احساس را توسط تلقین دیداری ایجاد کنید : تصور کنید که چگونه تلقین برای شما احساس ایجاد می­کند به این که احساس شما در عکس چیست ان را ربط دهید برای مثال : اگر شما خودتان را در حال پیشرفت می­بینید وقتی این اتفاق بیفتد چه احساسی پیدا می­کنید ، خوشحالی ، موفقیت .

با استفاده از تجسم

 تجربه خود را انجام دهید : احساس دیداری در هرکدام از شما در تلقین استفاده می­شود به آرامی بدنتان را تکان دهید . حالت دست هایتان را جایی که شما از تلقین استفاده می­کنید بکار ببرید . برای مثال : اگر تلقین شما این باشد که من یک سخنران خوبی هستم ، سپس تصویر شما در مقابل شنوندگان نگران کننده باشد . با استفاده از حالت دست ها و تآکید بر نکته­ی اصلی خود را تصور کنید .

با استفاده از تجسم

 تلقین دیداری را تکرار کنید :  سعی کنید که تلقین دیداری را 2 یا 3 بار در روز تکرار کنید . مطئن شوید که تلقین دیداری را اصولی تمرین کرده­اید . تلقین دیداری و تلقین شما زمانی اثر دارد که شما آن هارا با تکرار انجام دهید .

گام 5 - با استفاده از نوشتن

با استفاده از نوشتن

 یک کاغذ را عمودی تا بزنید : کاغذ تا نخورده­ایی را بردارید چیزهای منفی را که می­خواهید آن ها را تغییر دهید در یک طرف آن بنویسید . هرچیزی که به ذهنتان را بنویسید شما می­خواهید که تا حدممکن حقیقی و ناگهانی باشد .

با استفاده از نوشتن

 به خودتان گوش دهید : روزهای آینده به خودتان گوش دهید مثل اینکه با دیگران حرف می­زنید . برروی آنچه می­گویید تمرکز کنید هر چیز منفی را که در بیانیه­ی خود می­گویید در یادداشتتان بنویسید .

با استفاده از نوشتن

نوشتن گفته های مثبت : هر گفته­ی منفی را در مقابل گفته­های مثبت بنویسید . این کار را در طرف دیگر کاغذ انجام دهید . از کلمات قدرتمند استفاده کنید برای مثال : بجای اینکه بگویید من زرنگم بگویید من باهوشم . از زمان آینده استفاده نکنید بجای من خواهم بود بگویید من هستم . اگر با گفتن (من هستم) احساس راحتی ندارید بگویید می­خواهم یاد بگیرم یا بهتر می­شوم اگر فکر می­کنید نم­توانید کلمات قدرتمند پیدا کنید از فرهنگ لغت استفاده کنید .

با استفاده از نوشتن

 یک کاغذ را از وسط تا کنید : به طرف نوشته های منفی باز نگردید می­خواهید ذهن شما به این فکر کند که شما این اندیشه را انجام داده­اید اکنون شما یاد می­گیرید که چگونه فکر مثبتی داشته باشید .

با استفاده از نوشتن

 برروی یخچال وصل کنید یا با نوار برروی آینه­ی حمام بچسبانید مطمئن باشید جملات مثبت در قسمتی که دیده می­شود هستند شما نمی­توانید لیستی که به شما یادآوری کرده را به تأخیر بیاندازید .

با استفاده از نوشتن

 توجه به آنچه که میگویید : هر زمانی که یکی از کلمات منفی قدیمی را می­گویید خودتان را متوقف کنید یک بار دیگر صبر کنید سریعآ کلمات مثبت را بگویید .