گام 1 - تنفس.

تنفس.

تمرینات آرامش را به برنامه ی روزانه خود اضافه کنید. شما می توانید 15 دقیقه در روز صرف آرامش بدن و ذهن خود کنید که باعث از بین رفتن تنش، استرس و اضطراب میشود.

 بنشینید به آرامی و بر روی تنفس خود تمرکز کنید. حداقل سه نفس عمیق بکشید، بعد برای هر نفس هیجان زده میشوید. سپس به نشستن ادامه دهید و بی سر و صدا 5 دقیقه دیگر نفس بکشید. این مدیتیشن نیست، به سادگی به شما کمک میکند تا تمرکز کنید و آرام شوید.

به طور متناوب ماهیچه های خود را سفت کرده و آزاد کنید .(این تمرین به ماهیچه هاتون  کمک میکنه تا ریلکس شوند.) به سادگی عضلات خود را برای چند ثانیه سفت و سپس آزاد کنید. اجازه دهید چند ثانیه عضلاتتون استراحت کنند.

ذهنیت بدن خود را از سر به پا اسکن کنید. و با تمرکز تنش و استرس آن مناطق را کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر در شانه خود گرفتگی عضلانی داشته باشید، این ماهیچه ها را سفت کرده و آزاد کنید تا شانه شما شل و آرام شود.

 پس از اینکه آرام شدید، افکار و خاطرات شاد را تمرین کنید. شما می توانید  از یک دوست برخوردار شوید، گل مورد علاقه خود را تجسم کنید یا یکی از شادترین خاطرات خود مانند روز عروسی خود یا روزی که از کالج فارغ التحصیل شده اید.بعد از اینکه افکار دلپذیر را برای حداقل 5 دقیقه تجسم کردید، سه نفس عمیق بکشید و از راه دهان خارج کنید.

گام 2 - مدیتیشن

مدیتیشن

از طریق مدیتیشن وارد شوید تا از تصاویر هدایتگر استفاده کنید تا ذهن شما را آرام تر کند.افکار خوب را به سمت افکار پوچ هدایت کنید .خودتان را در آرزوی موفقیت و موفقیت را در تمامی تلاش های خود ببینید. بعضی از مردم دوست دارند از نوارهای صوتی تصویری هدایت شده استفاده کنند، اما شما می توانید روال خود را ایجاد کنید. این یک روش بسیار موثر است اگر شما در معرض هر گونه اضطراب در مورد یک پروژه آینده و یا مصاحبه شغلی قرار گرفته اید،در ذهن خود عنوان موفقیت آمیز بودن  مذاکره در هر شرایطی که باعث نگرانی شما می شود را مشاهده کنید.

گام 3 - ماساژ

ماساژ

ماساژ منظم دریافت کنید اگر یک ماساژ هفته ای در بودجه ی  شما امکان پذیر نیست ، از یک عضو خانواده یا دوست نزدیک بخواهید تا یک روز در هفته ماساژ سبک به شما بدهد. این می تواند به آرامش شما کمک کند. ماساژ فیزیکی یک راه عالی برای از بین بردن تنش و بهبود گردش خون است. ماساژ همچنین روند طبیعی بهبودی را در بدن شما تسهیل می کند.

 

گام 4 - شرکت در مراسمات معنوی

شرکت در مراسمات معنوی

یک عمل معنوی را انجام دهید.شرکت در مراسم کلیسا یا عضویت در یک گروه نماز و مدیتیشن. نماز و مراقبه می تواند اضطراب، درد، استرس، افسردگی و بی خوابی را کاهش دهد.

 

گام 5 - ایجاد سرگرمی.

ایجاد سرگرمی.

یک سرگرمی انتخاب کنید. هر گونه فعالیتی که برایتان لذت بخش است و به شما آرامش خواهد داد و می تواند به عنوان یک نوع مراقبه خدمت کند. سعی کنید نوشتن، نقاشی، جمع آوری تمبر یا باغبانی کنید. شما همچنین می توانید یک ورزش جدید را که همیشه می خواستید امتحان کنید را انجام دهید.

 

ایجاد سرگرمی.

تمرین های متفاوتی برای درمان جایگزین کنید. یاد بگیرید چگونه یوگا، چی گونگ یا تای چی را انجام دهید. همه این درمان ها دارای مزایای ثابت شده هستند که به تقویت اتصال ذهن و بدن کمک می کند:

  1.  افزایش انرژی
  2. افزایش آرامش
  3. بهبود پاسخ سیستم ایمنی بدن
  4. تمرکز فکری واضح تری
  5. افزایش انعطاف پذیری فیزیکی

 

ایجاد سرگرمی.

شما همچنین می توانید هنر تکان دادن(رقصیدن) را امتحان کنید. این یک فرم پزشکی ذهنی است که اجازه می دهد ذهن خود را آزاد و استرس را از طریق رقص آزاد کند. شما می توانید در سراسر اینترنت موسیقی تکان دادن پیدا کنید و این همه چیزهایی است که شما نیاز دارید! از آنجایی که اکثر مردم دوست ندارند به صورت عمومی رقص کنند ،هنگام انجام این فعالیت ها چشم خود را ببندید. پررنگ پر انرژی ،که همه احساس خوبی خواهند داشت این باوز نکردنی است.