ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

پانزده − 8 =

بستن
بستن

چگونه آب کافی بنوشیم؟

چگونه آب کافی بنوشیم؟

آموزش نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کلید مهمی برای سالم ماندن و جذب آب است. که آب تمیز و سالم یکی از نوشیدنی های ساده در عین حال لازم برای بدن می باشد. زمانیکه افراد نیازمند تغییر هستند، همچون جنسیت و سبک زندگی، انستیتوی پزشکی به زنان (۵۰-۱۹سال) توصیه می کند که روزانه ۲٫۷ لیتر آب (۹۱ oz.) و مردان (۵۰-۱۹سال) روزانه ۳٫۷ لیتر (۱۲۵ oz.) آب بنوشند. دستیابی به این هدف می تواند چالش برانگیز باشد ولی بسط مصرف آب خود در کل روز و یافتن منابع جایگزین به افزایش جذب مایعات روزانه شما کمک خواهد کرد. بخصوص که در فصل گرما نوشیدن آب برای بدن ضروری و لازم می باشد پس ادامه مقاله ما را از دست ندهید…..

 

چگونه ها را از ما بخواهید


ویکی چجور


پایگاه تخصصی چکونگی انجام کار

مطالب مرتبط


گام 1 - توسعه مصرف اب در کل روز

توسعه مصرف اب در کل روز

1.به محض بیدار شدن از خواب یک لیوان آب بنوشید. نوشیدن یک لیوان آب به محض بیدار شدن از خواب باعث آغاز متابولیسم(سوخت و ساز) بدن بعد از یک دوره ی فعالیت بدن بدون آب در شب می باشد بنابراین یک لیوان آب در کنار رختخواب خود قرار دهید یا یاداشتی جهت یادآوری نوشیدن آب به محض بیدار شدن بنویسید تا صیح بعد از بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید.

توسعه مصرف اب در کل روز

2. هر بار که غذا میل می کنید، آب بخورید. در کنار هر وعده غذایی یک بطری آب داشته باشید. این کار با تجزیه غذا به هضم شما کمک خواهد کرد تا اینکه بدن شما بتواند مواد مغذی را جذب کند. آب همچنین باعث نرم شدن مدفوع و جلوگیری از یبوست می شود. به یاد داشته باشید که در کنار هر غذایی در طول روز آب بخورید.
• اگر قصد کاهش وزن دارید، قبل از خوردن آب بنوشید تا زودتر سیر شوید.

توسعه مصرف اب در کل روز

3. همیشه درطول روز با خود یک بطری آب داشته باشید. اگر در اداره کار می کنید، همیشه روی میز خود یک بطری آب داشته باشید و در طول روز آن را بخورید. اگر درزمینه یادآوری مشکل دارید، از یادآوری کننده کامپیوتر خود استفاده کنید. اگر شغل فیزیکی دارید، نقطه ای را یافته و بطری آب را آنجا قرار دهید تا بطور منظم به آن دسترسی داشته باشید، یا بطری را همراه خود ببرید.
• برای پیگیری میزان دقیق جذب آب، از بطری مدرج استفاده کنید.
• از بطری با خصوصیات ویژه از جمله عایق خنک نگهدارنده آب، فیلتر تعبیه شده یا استوانه مجزا درون آن برای گرفتن آب میوه استفاده کنید.

توسعه مصرف اب در کل روز

4. بعد از ورزش آب بیشتری بنوشید. بدنبال تمرین متوسط 1 الی 2 فنجان آب بیشتر (25/. – 5/. لیتر) کافی است، ولی در تمرینات شدیدتر با عرق بیشتر، نیاز به نوشیدنی ورزشی از جمله گیترید یا پاوراد خواهد بود. این مشروبات حاوی سدیم، الکترولیت و کربوهیدارت می باشند که جایگزین موارد خروجی توسط عرق خواهند شد.

توسعه مصرف اب در کل روز

5.اپلیکیشن تعقیب(اندازه گیری) آب مصرفی نصب کنید. چندین اپلیکیشن در گوشی همراه شما وجود دارند که در یادآوری برای نوشیدن آب بیشتر به شما کمک می کنند. اپلیکیشن WaterLogged به شما اجازه تعقیب آب جذب شده را می دهد. اپلیکیشن های دیگری همچون OasisPlaces و WeTap به شما اجازه می دهند تا نزدیک ترین منبع آب برای پر کردن رایگان بطری آب را بیابید.

توسعه مصرف اب در کل روز

6. قانون 8*8 را در ذهن خود داشته باشید. هر فرد برای سالم ماندن نیازمند مقادیر مختلف آب است. امایادآوری قانون 8*8 (8 اونس، 8 بار در روز) آسان است و در تعقیب و اندازه ی میزان آب مصرفی روزانه مفید است.
• این قانون در خارج از آمریکا به 25. لیتر آب، 8 بار در روز ترجمه می شود.

گام 2 - یافتن منابع جایگزین هیدراتاسیون

یافتن منابع جایگزین هیدراتاسیون

1. آب میوه، قهوه یا چای بنوشید. بسیاری ازمردم بر این باورند که مایعات دارای کافئین باعث کاهش آب بدن می شوند، ولی اگر به مقدار متعادل مصرف شوند، این گفته صحیح نخواهد بود. آب بهترین مایع است، ولی اگر شما مشروبات دیگر همچون آب میوه یا قهوه و چای کافئین دار را ترجیح دهید، تا حدی بنوشید که مایعات مورد نیاز روزانه خود را تامین کنید.
• جذب کافئین روزانه خود را به 4-2 فنجان قهوه یا چای در روز محدود کنید. اگر بیش از این مصرف کنید، احتمالا دچار بی خوابی، کج خلقی، سردرد یا سایر عوارض جانبی شوید. کودکان باید از کافئین اجتناب کنند.
• مشروبات کافئین دار منبع خوبی برای هیدراسیون کسانی که تحمل زیاد به اثرات کافئین ندارند، نخواهد بود. در چند روز اول، نوشیدن کافه می تواند بعنوان یک دیورتیک ضعیف باشد، ولی زمانیکه بصورت منظم و به مدت 5-4 روز مصرف شود، تحمل بیشتر می شود و اثرات دیورتیک از بین می رود.

اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 363 بازدید
  • (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
    Loading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - دوشنبه, ۰۶ آبان ۹۸, ۱۰:۰۰ ق.ظ
  • انتشار اختصاصی ویکی چجور

دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *