ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 2 =

بستن
بستن

چگونه آب بدنمان را تامین کنیم ؟

چگونه آب بدنمان را تامین کنیم ؟

در طول یک روز عادی، حتی اگر عرق هم نکرده باشید، بدنتان حداقل ۲ و نیم پیمانه نیم لیتری از طریق پوست، شش، روده و کلیه تان آب خارج میکند. بدنتان این کار را برای دفع سموم باید انجام دهد. بنابراین چه ضدسم باشید و چه نه، باید حداقل روزانه ۳ لیوان نیم لیتری آب فیلتر شده یا آب معدنی بخورید. از آنجا که متابولیسم و سوخت و ساز داخلی بدن بر آب تکیه دارد، مصرف ۳ لیتر آب در روز مقدار مورد نیاز بدن است. برای تامین آب مورد نیاز بدن خود، این چگونه را مطالعه کنید تا سالمتر باشید .

 

مطالب مرتبط


گام 1 -

1

در پزشکی هیدراتاسیون یعنی رساندن مایع (آب) به بدن فردی که دچار اتلاف زیاد مایعات شده است. بنابراین در ادامه از این لغت استفاده خواهیم کرد.

2

چیزهایی که نیازدارید:
آب!

3

نوشیدنی های دیگر را مصرف نکنید، پیشنهاد میشود که افراد معمولی روزانه حدود 3 لیتر آب و تعداد کمی از افراد هم همان حوالی را مصرف کنند.
در حقیقت، خیلی از مردم در طول روز قهوه، چای و نوشابه میخورند، همه ی آنها مواد دیورتیک هستند که باعث میشوند بدن آب بیشتری از دست بدهد، که میتواند در واقع مانع از هیدراتاسیون بدن شود.

4

آب بیشتری بخورید، همه ی نکات سلامتی که امروزه می شنویم به ما میگویند که آب بیشتری بخورید، ولی در واقع بهترین حرکتی که برای سلامتی بهتر میتوانید انجام دهید اینست که آب را بعد و در حال ورزش کردن بخورید.
نوشیدن 3 لیتر یا بیشتر آب در واقع میتواند به هیدراتاسیون سلول های مغز کمک میکند و پوست را سالمتر نگه میدارد و باعث از بین رفتن سموم بدن میشود.

5

آب معدنی بخرید، چه آب چشمه باشد و چه آب معدنی طبیعی، همیشه یک بطری آب معدنی در دستتان داشته باشید تا همیشه یک تازگی سریع و ساده و یک جایگزین برای نوشابه داشته باشید.

بخوانید:  چگونه وزن خود را در خانه کم کنیم
 
6

تمرین کنید، اگر چه در ابتدا تمرین کردن در کار هیدراتاسیون بدن اختلال ایجاد میکند، ولی شما را تشنه میکند تا آب بیشتری بنوشید، تمرین کنید و یک بطری آب با خود داشته باشید و مدام از آن بنوشید، وقتی که کار میکنید و یا حتی نیم ساعت بعد از آن.

7

خرید یک سیستم فیلتر آب می تواند شما را به مصرف آب تشویق کند، آب تصفیه شده طعم بهتری دارد و تازگی آب های تصفیه شده باعث میشود نوشیدن آن را جزو عادت های سالم خود کنید.

8

آب مصرف کنید، فراموش نکنید می توانید با افزایش مقدار میوه و سبزیجات به رژیم غذایی خود آب بیشتری مصرف کنید، اکثر میوه ها و سبزیجات حدود 90 درصد آب دارند و خوردن 4 بار میوه و سبزیجات در روز حدود یک و نیم لیوان نیم لیتری آب را به بدن میرساند.

نکات و هشدارها

خیلی مهم است که آب زیادی بخورید ولی سعی کنید در هنگام غذاخوردن آب نخورید چون آنزیم های گوارشی را رقیق می کند و می تواند به تاثیر کمتر آنها و در نهایت سوء هاضمه خاتمه پیدا کند.

اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 289 بازدید
  • blankblankblankblankblank (No Ratings Yet)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : ناهید لاهرودی - سه‌شنبه, 26 جولای 16, 7:49 ق.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب