ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

هجده − ده =

بستن
بستن

چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم؟

چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم؟

چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم؟

در صورت تصمیم به لاغر شدن و کاهش وزن، مطمئن باشید یک رژیم غذایی سخت و شدید یا انجام تمرینات ورزشی سنگین راه‌حل مناسبی نخواهد بود. نکته‌ای که هیچگاه نباید فراموش کنیم این است که بدن انسان فقط تغییرات آهسته و مستمر را می‌پذیرد.

در ویکی پدیا در این مورد بیشتر بخوانید…

مطالب مرتبط


پیشنهاد 1 - چه چیزی بخوریم تا لاغر شویم؟

چه چیزی بخوریم تا لاغر شویم؟

چه چیزی بخوریم تا لاغر شویم؟

این‌كه چه بخوریم تا لاغر شویم، یكی از سوالات مورد علاقه افراد چاق است، در حالی كه شاید بهتر آن است كه بپرسند چه نخورند تا لاغر شوند؟ ولی از آنجا كه غذا یك عشق پنهان برای آنان است راه حل لاغری خود را نیز در آن می‌یابند.

چه چیزی بخوریم تا لاغر شویم؟

البته باید اذعان نمود كه غذا جزو لاینفك زندگی همه ماست و از طرفی یك لذت خداداد است پس اولا ما باید غذا بخوریم و ثانیا باید از غذا لذت ببریم وگرنه دچار اختلالات روانی خواهیم شد.

پیشنهاد 2 - چگونه لاغر شويم؟

چگونه لاغر شويم؟

پس حالا چه باید بخوریم تا لاغر شویم؟ یا اگر وزن ما طبیعی است دچار افزایش وزن نگردیم؟ 

نكات ذیل  جواب خلاصه‌ای است به این سوالات:


1- سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس‌دار و میوه‌جاتی كه قندشان بسرعت جذب نمی‌گردند و به عبارتی دارای قند پیچیده می‌باشند را جایگزین مواد قندی ساده و انواع شیرینی‌جات نمایید.

خیلی از افراد چاق همیشه به دنبال داشتن مواد قندی ساده حتی به میزان كم می‌باشند تا دچار ضعف نگردند، ولی حقیقت آن است كه استفاده از این مواد شما را در یك سیكل معیوب قرار می‌دهد كه طی روز همیشه باید از این مواد بخورید تا ضعف شما پایان یابد.


2- مصرف لبنیات از نوع كم‌چرب، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید بدون چربی و روغن گیاهی مایع از مواد غذایی است كه شما به هر صورت باید در برنامه غذایی خود بگنجانید. ولی مصرف آنها  بنابر شرایط بدنی، سن، جنس و نوع بیماری‌های همراه، بایستی تغییر یابد كه نیاز به برنامه‌ریزی منظم توسط متخصصین تغذیه دارد.

3- مصرف انواع چربی‌های حیوانی، فست‌فودهای حاوی چربی اشباع شده، نوشابه‌های گازدار، شیرینی‌ها، خرما و عسل و مواد حاوی قند سریع‌الهضم بایستی با محدودیت جدی همراه باشد.

اگرچه حذف كامل  این نوع مواد غذایی با توجه به عادات روزمره خیلی از افراد چاق شاید امكان‌پذیر نباشد ولی محدود نمودن با برنامه و زیر نظر متخصص امكان‌پذیر و منطقی بوده و شما را در كاهش وزن بدون شمارش دقیق كالری دریافتی یاری می‌نماید.

4- مقادیر زیادی آب (حداقل 5 تا 6 لیوان در روز) بنوشید تا دیگر شما بین احساس گرسنگی و تشنگی سر در گم نشوید.

5- از آنجا كه مكانیسم طبیعی كنترل اشتها و سیری در خیلی از افراد چاق دچار اختلال است،  رفتاردرمانی و تغییر عادات غذایی و شیوه‌های زندگی شاید قبل از نكات فوق و ضروری‌تر از همه آنها باشد، چرا كه شما را در ایجاد حس سیری به طور خودكار یاری می‌نماید. از بین عادات غذایی: رژیم غذایی منظم و كنترل سرعت غذا، از نكات اساسی در این زمینه است.

اطلاعات مطلب

  • تناسب اندام
  • 2,123 بازدید
  • (6 votes, average: 5٫00 out of 5)
    Loading...
  • آخرین ویرایش توسط : درهمی - جمعه, ۱۶ آذر ۹۷, ۱۱:۵۴ ق.ظ

دیدگاه کاربران

  1. Avatar
    آرمینا - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۲:۱۸ ق.ظ
    • Avatar
      شخصی که در هفت ماه ، سی و دو کیلو گرم کم کرده بود - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱:۲۵ ق.ظ
      • kh hatefi
        kh hatefi - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۱:۲۱ ب.ظ
  2. Avatar
    حجت شایا - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۱:۵۹ ق.ظ
    • Avatar
      شخصی که در هفت ماه ، سی و دو کیلو گرم کم کرده بود - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱:۲۹ ق.ظ
  3. مهدی محمدزاده
    مهدی محمدزاده - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۰:۴۱ ب.ظ
  4. مونسی
    مونسی - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۱:۰۶ ق.ظ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب


مطالب تصادفی پر بازدید