ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

10 − 9 =

بستن
بستن

چگونه از قلبمان محافظت کنیم ؟

چگونه از قلبمان محافظت کنیم ؟

چگونه از قلبمان محافظت کنیم ؟

قلب عضوی از بدن است که معمولاً تحت تأثیر شرایط مختلف قرار می‌گیرد. ظاهراُ در مقایسه با سایر نقاط بدن، قلب معمولاً تحت تأثیر حتی کوچک‌ترین اشتباهات احساسی یا فیزیکی که تا به حال به حال مرتکب شده‌اید،‌ بوده‌است. به منظور محافظت مناسب از قلب خود، می‌توانید مراحل زیر را رعایت کنید.

۱

چگونه از قلبمان محافظت کنیماز استرس بر حذر باشید.
استرس یکی از عوامل اصلی ایجاد تغییرات در بدن است، خصوصاً تغییرات منفی. برای محافظت از قلب تان باید زندگی متعادلی داشته باشید، یعنی هرچقدر هم مسائل زندگی پیچیده باشند باید بتوانید آرامش خود را حفظ کنید. اگر جزو عوامل اجرایی یک شرکت بزرگ هستید و یا شغل مشابهی دارید و حس می‌کنید که مسئولیت تمام دنیا روی دوش شماست، محافظت از قلب خود را فراموش نکنید. هر وقت استرس به سراغتان آمد، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.

۲

چگونه از قلبمان محافظت کنیماز سبک زندگی بی‌تحرک پرهیز کنید.
به یاد داشته باشید که قلبتان به مواد غذایی که مصرف می کنید نیز وابسته است. به عبارت دیگر، اگر به خوردن مواد غذایی ناسالم ادامه دهید، به احتمال زیاد موجب بروز عوارض در قلبتان خواهد شد. یک رژیم غذایی مغذی و متعادل داشته باشید که به عملکرد قلب بطور مؤثری کمک کند. غذاهای مختلفی وجود دارند که به محافظت از قلب و داشتن قلبی سالم کمک می‌کنند. مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ مثل سالمون و دانه کتان مصرف کنید. علاوه بر این، رژیم خود را از ویتامین B کمپلکس، فیبر، فولات و ویتامین E غنی نگهدارید.

 
۳

چگونه از قلبمان محافظت کنیمبخوابید.
هیچ چیز مفیدتر از تأمین انرژی کافی در طول روز با خواب مناسب نیست. قلب شما بخشی از سیستم بدنتان است که در صورتی که انرژی کافی برای فعالیتش دریافت نکند دچار مشکل خواهد شد. مطالعه‌ای منتشر شده در فوریه سال ۲۰۱۱ توسط مجله قلب اروپا، اظهار داشت که خواب کمتر از ۶ ساعت باعث افزایش احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی به میزان ۴۸ درصد می‌شود.

۴

چگونه از قلبمان محافظت کنیمورزش کنید.
همیشه جهت بهبود سلامت و محافظت از قلب تان ورزش کنید. لازم نیست مثل یک بدنساز حرفه‌ای یا یک ورزشکار با سابقه ورزش کنید. به سادگی می‌توانید به تمرین‌هایی که قدرت، استقامت و انعطاف پذیری شما را بهبود می‌بخشند مشغول شوید. توصیه می‌شود که حداقل باید یک بار در هفته بمدت ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی داشته باشید. برخی از بهترین ورزش‌ها برای شما شامل شنا کردن، پیاده روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری، و رفتن به باشگاه می‌شود.

مطالب مرتبط


اطلاعات مطلب

  • بیماریهای قلبی و عروقی
  • 609 بازدید
  • blankblankblankblankblank (1 votes, average: 5,00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : درهمی - چهارشنبه, 06 فوریه 19, 3:45 ب.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب