ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

15 − 14 =

بستن
بستن

قد کودکان | چگونه (بچه ها) سریعتر رشد می کنند؟

قد کودکان | چگونه (بچه ها) سریعتر رشد می کنند؟

آموزش بلندتر کردن قد کودکان

آیا شما همیشه از همکلاسی های خود کوچکتر بوده اید؟ (قد کودکان)

اگرچه هر شخص باید قد خود را دوست داشته باشد ، ممکن است تعجب کنید که چه زمانی دوستانتان را جلب می کنید. (قد کودکان)

هر فرد بسته به عواملی مانند ژن شما و حتی نحوه مراقبت از خود با سرعت متفاوتی رشد می کند.(قد کودکان)

اما با گرفتن تغذیه مناسب و حرکت بدن می توانید سریع تر قد بلند شوید.(قد کودکان)


گام 1 - تغذیه مناسب

تغذیه مناسب

1-غذای سالم بخورید.

غذا می تواند انرژی لازم را برای شما بدهد و به رشد بدن نیز کمک می کند.(قد کودکان)

دریافت ویتامین ها و مواد معدنی بدن شما با خوردن غذاهای سالم (قد کودکان)

منظم و میان وعده به شما کمک می کند تا سریع تر قد بلند شوید.(قد کودکان)

نکته1: هر روز صبحانه ، ناهار ، شام و دو وعده غذایی سالم میل کنید.(قد کودکان)

این اطمینان می دهد که بدن شما از انرژی کافی برای طی کردن روز خود برخوردار بوده و آن را ترغیب به رشد می کند.(قد کودکان)

تغذیه مناسب

2-غذاها را از پنج گروه غذایی انتخاب کنید.

برای رشد به ویتامین ها و مواد معدنی مختلف احتیاج دارید.

شما می توانید با خوردن انواع غذاها از پنج گروه غذایی هر روز ، آنچه را که لازم دارید دریافت کنید.

پنج گروه غذایی هر روز میوه ، سبزیجات ، پروتئین های بدون چربی ، غلات و لبنیات هستند.

در هر وعده غذایی حتما گزینه های مختلف غذایی را انتخاب کنید تا مواد مغذی کافی برای رشد پیدا کنید.

نکته1: میوه و سبزیجات مانند توت فرنگی ، زغال اخته ، سیب ، کلم بروکلی ، اسفناج و سیب زمینی را انتخاب کنید.

پروتئین های لاغر مانند مرغ ، ماهی و تخم مرغ گزینه های خوبی برای کمک به رشد شما هستند.

با خوردن نان های سبوس دار و ماکارونی یا برخی از غلات می توانید غلات را تهیه کنید.

لبنیات در منابعی مانند شیر ، پنیر ، ماست و حتی بستنی یافت می شود.

نکته2: بین وعده های غذایی دو میان وعده میل کنید.

برخی از گزینه های میان وعده خوب پنیر کم چرب ، ماست ، برش های نارنجی یا سیب است.

میان وعده های سالم به شما کمک می کند تا بین وعده های غذایی و همچنین پرهیز از غذاهای آشامیدنی ، ارتباط برقرار شود.

3-برنامه غذایی درست کنید.

برای هر روز از هفته برنامه ای برای وعده های غذایی خود ایجاد کنید.

این می تواند به شما کمک کند اطمینان حاصل کنید

که به میزان کافی ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد دریافت می کنید.

در مورد انجام این برنامه با والدین خود صحبت کنید تا بتوانید

وعده های غذایی سالم را در خانه و وقتی در مدرسه هستید داشته باشید.

نکته1: برای هر وعده غذایی هر روز یک برنامه مشخص بنویسید.

به عنوان مثال ، می توانید بنویسید “دوشنبه نان کامل گندم با کره بادام زمینی ، یک فنجان توت فرنگی

در ماست یونانی و یک لیوان آب پرتقال برای صبحانه. برش های سیب برای میان وعده صبح.

ساندویچ بوقلمون ، برش سبزیجات و شیر برای ناهار. پنیر برای میان وعده بعد از ظهر.

سینه مرغ ، سبزیجات بخارپز و سالاد برای شام. فنجان زغال اخته و تمشک برای دسر.”

نکته2: نهار خود را در روزهایی بسته‌بندی کنید. برای مثال، ممکن است

بخواهید سالاد و یا ساندویچ را به جای خوردن پیتزا و سیب‌زمینی سرخ‌کرده، به نان گندم اضافه کنید.

به یاد داشته باشید که می‌توانید یک روز در هفته یک “تقلب” داشته باشید.

نکته3: والدین خود را در برنامه های غذایی خود درگیر کنید. این ممکن است

شامل نوشتن برنامه با هم ، آشپزی با مادر و پدر و یا حتی کمک به آنها در فروشگاه های مواد غذایی باشد.

تغذیه مناسب

4-در طول روز بنوشید.

درست مانند غذا ، نوشیدن کافی به بدن کمک می کند تا رشد سریع تری داشته باشید.

آب بهترین انتخاب است. اما حتی شیر ، آب میوه و نوشیدنی های ورزشی می توانند به رشد قد شما کمک کنند.

نکته1: مقدار توصیه شده را هر روز بنوشید. پسران بین 9 تا 13 ساله روزانه باید 10 لیوان بنوشند

و دختران در همان سن باید 8 فنجان بنوشند. پسران بین 14 تا 18 سال باید روزانه 14 فنجان بنوشند

و دختران در این سنین باید 11 فنجان داشته باشند. اگر از نظر جسمی فعال هستید

یا در خارج بسیار گرم است ، ممکن است نیاز به نوشیدن بیشتر داشته باشید.

تغذیه مناسب

5-از انتخاب های ناسالم خودداری کنید.

تغذیه برای رشد شما مهم است. به همین دلیل ، شما نمی خواهید غذاهای ناسالم زیادی مصرف کنید.

غذاهایی مانند شیرینی یا سیب زمینی سرخ کرده یا نوشیدنی فرنگی

مانند نوشابه ممکن است شما را از گرفتن آنچه برای رشد لازم دارید باز دارد.

نکته1: غذاهای سالم را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، یک سالاد به جای سیب زمینی سرخ کرده به شما کمک می کند

سریعتر رشد کنید و مرغ کبابی بهتر از یک پنیر پرچرب است.

اگر انتخاب می کنید که برای شام بیرون بروید ، به جای رستوران فست فود ، رستوران با غذاهای سالم انتخاب کنید.

تغذیه مناسب

6-غذاهای سالم را جایگزین کنید.

اگر غذاهای ناسالم زیادی می خورید و می خواهید قد بلندتر شوید 

سعی کنید آنها را با گزینه های سالم تر جایگزین کنید.

شما می توانید این کار را بتدریج انجام دهید.

همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید که چه چیزی را دوست دارید و دوست ندارید.

نکته1: انتخاب مواد غذایی و نوشیدنی خود را به سادگی و به تدریج تغییر دهید.

به عنوان مثال ، به جای کیک با آرد سفید می توانید کیک با آرد برنج قهوه ای انتخاب کنید و میل کنید.

برای نوشیدن ، می توانید به جای نوشابه ، آب معطر و طعم دار داشته باشید.

تغذیه مناسب

7-والدین خود را درگیر کنید.

به والدین خود بگویید که می خواهند سالم تر غذا بخورند تا قد بلند شوند.

از آنها بخواهید با کمک به شما در انتخاب سالم و پختن غذا ، به شما کمک کنند

تا مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت کنید. درگیر شدن تمام خانواده تان می تواند همه را کمی سالم تر و قد بلندتر کند.

نکته1: از والدین خود بپرسید که آیا می توانید با آنها خرید کنید. همه شما می توانید

در مورد برنامه ریزی غذا با هم تصمیم بگیرید.مطمئن شوید که غذاهای هر پنج گروه را نیز شامل بشود.

تغذیه مناسب

8-ویتامین مصرف کنید.

اگر نگران هستید که ویتامین کافی دریافت نکردید، می توانید علاوه بر خوردن یک رژیم غذایی سالم ، ویتامین مصرف کنید.

همیشه قبل از مصرف هر نوع ویتامین یا داروهای دیگر با والدین و پزشکتان صحبت کنید.

نکته1: بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی خود را از مواد غذایی و نوشیدنی دریافت کنید.

اگر هر روز انواع غذاهای سالم بخورید و به اندازه کافی برای نوشیدن استفاده کنید ، این کار آسان است.

نکته2: از مگاویتامین ها ، مکمل ها ، هورمون ها یا هر چیز بی خطر برای کودکان خودداری کنید.

اینها ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند و مانع از افزایش قد شما شود.

گام 2 - حرکت بدن

حرکت بدن

1-فعالیتهای زیادی انجام دهید.

درست مانند تغذیه, ورزش یا حتی حرکت فقط برای رشد بلندتر مهم است.

ورزش کردن و یا پیاده‌روی به ساخت استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما کمک می‌کند

که به شما کمک می‌کند بلندتر شوید. سعی کنید هر روز نوعی فعالیت انجام دهید.

نکته1: حداقل روزانه یک ساعت فعالیت متوسط ​​انجام دهید.

شما می توانید کارهایی مانند دویدن ، شنا ، دوچرخه سواری یا حتی پیاده روی انجام دهید.

فعالیت هایی مانند بازی مخفی کردن ، جست و خیز کردن ، پریدن یا طناب زدن روش های دیگری برای حرکت بدن است.

نکته2: به یک تیم ورزشی یا یک باشگاه در مدرسه خود بپیوندید.

به عنوان مثال ، اگر به ورزش رقابتی نمی پردازید

در گروهی شرکت کنید که ورزشی را مانند والیبال و غیره را برای تفریح ​​انجام دهید.

حرکت بدن

2-هر روز کشش انجام دهید.

همانطور که در طول روز قدم می زنید یا می نشینید ، استخوان های ستون فقرات شما به یکدیگر فشار می آورند.

این باعث می شود در پایان روز کمی کوتاه تر شوید.

انجام برخی از حرکات کششی صبح ، بعد از ظهر و عصر می تواند در طول روز برایتان بهتر باشد.

نکته1: پشت خود را در برابر دیوار بایستید. دست های خود را تا جایی که می توانید به هوا بلند کنید.

همچنین می توانید با پشت خود در مقابل یک دیوار بنشینید ، بازوهای خود را بالا ببرید و به جلو خم شوید

تا انگشتان پا را لمس کنید. هر کشش را به مدت 5-10 ثانیه نگه دارید و 10 بار تکرار کنید.

نکته2: روی زمین بنشینید و پاهای خود را به طور گسترده از یکدیگر باز کنید.

به سمت باسن خود خم شوید و بازوهای خود را دراز کنید تا هر یک از پاهایتان لمس شود.

کشش را به مدت 5-10 ثانیه نگه دارید و 3-4 بار تکرار کنید.

حرکت بدن

3-یوگا را امتحان کنید.

انجام برخی از حرکات یوگا می تواند بدن شما را دراز کند.

حتی اگر شما هرگز یوگا کار نکرده اید ، فقط تلاش یک یا دو حرکت می تواند کارهای زیادی انجام دهد تا شما را دراز کند.

اگر یک جلسه یوگا را انجام دهید ، این به فعالیت روزانه شما نیز اهمیت دارد.

به یک کلاس یوگا محلی بپیوندید یا یک دی وی دی یوگا یا پادکست را در خانه انجام دهید.

حرکت بدن

4-تنبلی را کنار بگذارید.

ممکن است از بازی های ویدیویی یا گذراندن زمان در رایانه لوحی خود لذت ببرید.

این نوع فعالیت ها به شما در حرکت و رشد کمک نمی کند.

برنامه زمانی را که خرابی در رایانه یا دستگاه های خود دارید تنظیم کنید.

از دوستان خود بخواهید به جای نشستن در خانه ، فعالیتهایی انجام دهند که تمام بدن شما را به حرکت دربیاورد.

گام 3 - نظر گرفتن عوامل دیگر

نظر گرفتن عوامل دیگر

1-درست نشستن و ایستادن.

درست ایستادن و نشستن در صندلی می تواند به رشد قد شما کمک می کند.

آنها همچنین به شما کمک می کنند قد بلند تری به نظر برسید.

نکته1: از نشستن با شانه های افتاده یا جلو آویز خودداری کنید ، که می تواند باعث کج شدن ستون فقرات شود.

شانه های خود را به عقب بکشید و شکم خود را برای بهترین وضعیت به داخل بکشید.

نظر گرفتن عوامل دیگر

2-استراحت فراوان کنید.

همانطور که حرکت بدن برای رشد مهم است ، استراحت کافی نیز مهم است.

خواب به بدن شما کمک می کند تا از روز بهبود یابد و رشد بهتری داشته باشد.

نکته1: هر شب بین 10 تا 12 ساعت بخوابید. اگر خسته هستید ، 30 دقیقه در طول روز چرت بزنید.

همچنین می توانید یک فعالیت آرامش بخش را انجام دهید که نیازی به حرکت زیاد یا استفاده از مغز شما نداشته باشد.

نظر گرفتن عوامل دیگر

3-از مصرف الکل ، مواد مخدر و سیگار خودداری کنید.

مانند غذای ناسالم ، عادات ناسالم نیز می تواند شما را از بلندتر شدن باز دارند.

نوشیدن الکل ، مصرف دارو یا سیگار کشیدن می تواند باعث رشد مناسب استخوان ها و ماهیچه ها شود.

این عادت ها می توانند باعث شوند که حالت پیری شما در بزرگتر شدن حالت پوستی یا پوکی استخوان متوقف شود.

نکته1: اگر مشروب می خورید ، سیگار می کشید یا مواد مخدر مصرف می کنید

با والدین خود ، یک فرد بزرگسال معتبر یا متخصص پزشکی صحبت کنید.

این افراد می توانند در یافتن راهی برای متوقف کردن هر یک از این عادت ها به شما کمک کنند

که در طولانی مدت به شما کمک می کند قد بلند شوید.

نظر گرفتن عوامل دیگر

4-به اعضای خانواده خود نگاه کنید.

ژنتیک نقش مهمی در تعیین قد شما دارد. به عنوان مثال ، اگر والدین شما خیلی بلند نباشند

ممکن است خیلی بلند نباشید. با این وجود ، ممکن است شما دارای خویشاوندان بلندی باشید که آنها را نمی شناسید.

شما ممکن است بالاتر از آنچه انتظار داشتید یا حتی قد بلندتر از بقیه خانواده خود باشید.

نکته1: از پدر و مادر خود بپرسید که آیا می دانند اجداد شما چقدر بلند قد بودند.

شما همچنین می توانید از خواهران و برادران و والدین خود هنگام بزرگ شدن سؤال کنید.

این می تواند به شما ایده ای بدهد که چه موقع ممکن است شکاف رشد داشته باشید.

نکته2: به یاد داشته باشید غیر از قد خود چیزهای شگفت انگیز دیگری در مورد خود دارید.

سعی کنید روی چیزهایی مانند موهای عالی یا چیزهایی که خوب انجام می دهید تمرکز کنید.

نظر گرفتن عوامل دیگر

5-به پزشک مراجعه کنید.

اگر نگران قد خود نیستید ، برای ملاقات با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

یک متخصص پزشکی نه تنها می تواند اطمینان حاصل کند که شما به طور صحیح در حال رشد هستید

بلکه همچنین ممکن است مشکلات بالقوه مانع رشد شما را تشخیص دهد.

یک پزشک همچنین ممکن است نکاتی را به شما بدهد تا سریع تر قد بلند شوید.

نکته1: در مورد نگرانی های خود راجع به بلندتر شدن با پزشک خود صادق باشید.

اطمینان حاصل کنید که پزشکتان چیزهایی مانند آنچه می خورید

چه فعالیتهایی را انجام می دهد و اگر عادات بدی مانند الکل را دارید صحبت کنید.

نکته2: در مورد قد بلند تر شدن هر سؤالی بپرسید. پزشک ممکن است بتواند به شما اطمینان دهد

که فقط صبور بودن تنها کاری است که شما باید انجام دهید.

بلوغ روی رشد تأثیر می گذارد و ممکن است در افراد مختلف برای افراد مختلف اتفاق بیفتد.

نکته3: پزشک شما همچنین می تواند به شما نشان دهد

که چه درصد در مقایسه با همسالان خود در همان سن از نظر قد رشد می کنید.

با هم ، می توانید از این اطلاعات برای بحث در مورد مسائل احتمالی استفاده کنید.

اطلاعات مطلب

  • قد
  • 10 بازدید
  • blankblankblankblankblank (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - سه‌شنبه, 05 می 20, 11:11 ب.ظ
  • انتشارات تخصصی ویکی چجور

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب