ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

10 − 9 =

بستن
بستن

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه بخوریم ؟

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه بخوریم ؟

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه بخوریم ؟

همه می‌دانند که قلب یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن است، بنابراین مراقبت از آن مهم است. مسلماً ورزش در سلامت قلب نقش کلیدی دارد، اما رژیم غذایی مناسب نیز همانقدر مهم است. پروتئین بدون چربی، غلات و سبزیجات همه جزو موارد مفید برای قلب هستند که باید در رژیم روزانه ما قرار بگیرند، ولی گاهی ما به تنقلاتی روی می‌آوریم که شاید چندان برای سلامت قلب خوب نباشند. برای اطمینان حاصل کردن از اینکه تنقلاتی که مصرف می‌کنید برای قلبتان مفید هستند، این پیشنهادها را امتحان کنید.نباشند. برای اطمینان حاصل کردن از اینکه تنقلاتی که مصرف می‌کنید برای قلبتان مفید هستند، این پیشنهادها را امتحان کنید.مصرف می‌کنید برای قلبتان مفید هستند، این پیشنهادها را امتحان کنید.

۱

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه تنقلات بخوریم

جوی دوسر

نه فقط برای صبحانه، بلکه بلغور و سبوس جوی دوسر هر دو برای عصرانه هم مناسب هستند. جوی دوسر و پوسته‌ی آن به واسطه‌ی ترکیب بتا-گلوکن، نوعی فیبر محلول، کلسترول را کاهش می‌دهند. جوی دوسر پرک شده را به همراه میوه‌های خشک و تازه، ماست کم چرب یا بدون چربی، شیر بادام و خلال بادام در طول شب بخیسانید و صبحانه ای برای بهبود سلامت قلب تان بخورید.

۲

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه تنقلات بخوریم

ماهی

ماهی تن یک میان‌وعده‌ی ایده‌آل برای اوقاتی است که وقت زیادی ندارید و همچنین یکی از بهترین راه‌های بهبود سلامت قلب است. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است که از قلب در برابر حملات قلبی محافظت می‌کنند. یک قوطی کنسرو در کیفتان قرار دهید یا اگر زمان بیشتری دارید، آن را به همراه کمی سس سالسا و لیمو صرف کنید.

۳

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه تنقلات بخوریم

مغزها

مغزها به مفید بودن برای قلب معروف هستند. می‌توانید به جای اینکه فقط یک مشت از آنها بردارید، از آنها در تنقلات دیگری استفاده کنید. مثلا حموس فندق درست کنید. فندق مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا-۳ دارد و بسیاری از مغزهای دیگر اینگونه نیستند. امگا-۳ ها باعث کاهش چربی‌های تری‌گلیسرید خون می‌شوند و می‌توانند تولید پلاک در شریان‌ها را کاهش دهند. برای تهیه حموس، ۵۰۰ گرم نخود پخته را با یک‌چهارم فنجان فندق در یک مخلوط‌کن ترکیب کنید. سه قاشق سوپ‌خوری آب‌لیمو اضافه کنید و با زیره‌سبز و فلفل به آن طعم بدهید.

 

۴

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه تنقلات بخوریم

اسموتی‌ها

با یک موز، یک مشت اسفناج، یک انبه و یک‌ونیم فنجان شیر بادام یک اسموتی تقویت قلب درست کنید. اسفناج مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین‌های C،‌ E و A (به فرم کاروتنوئیدها)، منگنز، روی و سلنیوم دارد. آنتی‌اکسیدان‌های مواد غذایی طبیعی باعث کاهش احتمال آتروسلروسیس (تجمع پلاک) و فشار خون بالا می‌شوند.

۵

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه تنقلات بخوریم

سویا

اضافه کردن سویا به رژیمتان، فواید زیادی برای سلامت قلب دارد. روغن دانه‌های سویا چربی‌های اشباع کمی دارد و فاقد چربی ترانس است. بعلاوه حاوی ویتامین E و چربی‌های غیراشباع امگا ۳ و امگا ۶ است که به سلامت قلب کمک می‌کنند. می‌توانید خوراک لوبیای سویای بخارپز را به همراه سبزیجات مورد علاقه خود مصرف کنید تا ارزش غذایی آن بازهم بیشتر شود.

۶

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه تنقلات بخوریم

لپه

اگر بدنبال یک میان‌وعده‌ی ترد هستید، مخلوط لپه‌های سبز و زرد را امتحان کنید. این میان‌وعده هیچ زحمتی ندارد و سرشار از پروتئین‌ها و چربی‌های مفید است و برای قلب خیلی خوب است. برای تهیه‌ی آن، یک فنجان لپه را در ۳ فنجان آب به مدت چهار ساعت و نیم بخیسانید. سپس لپه‌ها را در یک قابلمه ریخته و کمی روغن زیتون اضافه کنید و مرتب هم بزنید. به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه آن را حرارت بدهید تا طلایی مایل به قهوه‌ای شود.

 

۷

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه تنقلات بخوریم

چای سبز

به جای خوردن چای سیاه از چای سبز بهره بگیرید و خوردن انواع تنقلات را با این نوشیدنی امتحان کنید؛ چون چای سبز سبب بهبود جریان خون در عروق و منتج به سلامت قلب تان خواهد شد.

۸

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه تنقلات بخوریم

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین پخته خوراکی فوق العاده ای است و برای سلامت قلب تان مفید خواهد بود چون بسته ای از کلسیم، پتاسیم و ویتامین هایی مانند ویتامین A و C به بدن تان می رساند. سیب زمینی شیرین تقریبا بدون چربی است و سدیم کمی دارد به علاوه حاوی فیبر پکتین است که کلسترول بد (LDL) را پایین می آورد. سیب زمینی شیرین حتی ویتامین E نیز دارد که این ویتامین ها به علاوه مواد معدنی و فیبر مسئول حفاظت از بدن در برابر بیماری هایی از جمله سکته قلبی و مغزی هستند.

۹

چگونه برای سلامت قلب هوشمندانه تنقلات بخوریم

تخم مرغ

اگر دنبال یک غذای سبک و سریع که برای سلامت قلب تان هم مفید باشد می گردید؛ یک عدد تخم مرغ را خوب هم بزنید و با مقداری ادویه و پنیر رنده شده مخلوط کنید و در ماکروویو بپزید. در این صورت کمتر از ۲۰۰ کالری انرژی با کلسترول و چربی کم، اما همراه با پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز به بدنتان می رسانید که قلب شما برای به حرکت درآوردن تان به آن نیاز دارد.

مطالب مرتبط


اطلاعات مطلب

  • بیماریهای قلبی و عروقی
  • 453 بازدید
  • blankblankblankblankblank (1 votes, average: 5,00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : درهمی - چهارشنبه, 06 فوریه 19, 3:07 ب.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب