ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 2 =

بستن
بستن

چگونه با ۶ تکنیک سیگار را ترک کنیم ؟

چگونه با ۶ تکنیک سیگار را ترک کنیم ؟

همه این حقیقت را می دانند که سیگار برای سلامتی مضر است و همچنین به خطراتی که سیگار برای سلامتی دارد آگاه هستند. اما هنوز هم افراد سیگاری را دور و برمان می بینیم. دلیلش چیست؟ پاسخ ساده است، اعتیاد. اعتیاد باعث تباهی است و می تواند یک فرد نرم و خجالتی را به یک فرد عصبانی و بدخو تبدیل کند. کسی که سیگار می کشد می داند که اگر به این کار ادامه دهد کمتر از دیگران عمر می کند، اما باز هم نمی تواند آن را ترک کند و پنهانی به سیگار کشیدن ادامه می دهد و گاهی اوقات پدر و مادر و همسرش را که می خواهند این عادت خطرناک او را محدود کنند، اذیت می کند. این چگونه برای تغییر این عادت به شما کمک کند.

مطالب مرتبط


گام 1 - تکنیک های تنفس

تکنیک های تنفس

تکنیک های تنفس در یوگا به ترک اعتیاد به سیگار کمک می کند. بسیاری از افراد سیگاری هنگامی احساس نیاز به سیگار پیدا می کنند که ناراحتند یا چیزی در ذهنشان وجود دارد که نمی توانند آن را تحمل کنند. یک ورزش ساده تنفسی که نیاز چندانی به آگاهی در مورد یوگا ندارد این است که نفس عمیق بکشید و بعد از چند ثانیه نفس تان را بیرون بدهید و تجسم کنید که یک پک به سیگار زده اید. این کار باعث می شود که ذهن تان از میل شدید به نیکوتین آزاد شود و نیاز تان برطرف شود.

تکنیک های تنفس

آب و مایعات دیگر را به مقدار فراوان بنوشید
آنچه از افرادی که سیگار را ترک کرده اند شنیده می شود این است که چند هفته و چند ماه اول سخت ترین روزها خواهد بود و بهترین راه برای ترک اعتیاد نوشیدن آب فراوان یا سایر مایعات مثل آب میوه تازه است. این کار باعث می شود که سموم و نیکوتینی که از قبل در بدن تان وجود دارد از آن خارج شود و میل به سیگار کشیدن را کم می کند.

تکنیک های تنفس

از کافئین و الکل دوری کنید
تا جایی که می توانید از نوشیدنی های الکل دار و کافئین دار مانند قهوه و چای دوری کنید. دلیل آن این است که این نوشیدنی ها تمایل به سیگار را افزایش می دهند. برای این که با این میل مبارزه کنید توصیه می شود که آدامس با طعم نعناع یا دارچین بجوید. اگر بعد از غذا به ویژه شام میل بیشتری به کشیدن سیگار دارید، توصیه می شود که یک لیوان چای با طعم نعناع بنوشید یا شکلات نعناعی بخورید که به صورت ناگهانی میل تان را کاهش می دهد. این میل تنها برای چند دقیقه می ماند و اگر بتوانید این چند دقیقه را بر آن غلبه کنید، می توانید سلامتی تان را بهبود دهید.

یک چیز جویدنی را جایگزین سیگار کنید
بسیاری از مردم این روز ها در مورد آدامس نیکوتین دار صحبت می کنند که برای کمک به افراد سیگاری جهت ترک عادت شان تولید شده اند. طعم این آدامس تا جایی که شنیده شده، آن طور که انتظار دارید خوب نیست. هرچند خود سیگار هم طعم خوبی ندارد. اما تأثیر آدامس عالی است و خیلی از افراد سیگاری که به نیکوتین اعتیاد دارند می توانند نیکوتین مورد نیاز شان را از طریق آدامس تأمین کنند و به این ترتیب سیگار را ترک کنند. یادتان باشد که این نیکوتین موجود در سیگار نیست که مضر است بلکه توتون و تنباکوی آن مضر است.

 

از دیگران کمک و پشتیبانی بخواهید
ترک سیگار برای همه مردم ساده نیست و فقط با نخوردن چای همه چیز حل نمی شود. خیلی ها باید برای این کار تلاش زیادی کنند و در بعضی موارد علائم جدی ای در رفتارشان مشاهده می شود و باید در بیمارستان بستری شوند. موقع ترک احساس سرگیجه می کنند، عصبی و هیجان زده یا بداخلاق می شوند، ممکن است اشتهایشان را از دست بدهند یا بر عکس اشتهایشان زیاد شود و چاق شوند. بهتر است پزشک خانوادگی، دوستان، پدر، مادر و همکاران تان در محل کار را از این موضوع که در حال ترک سیگار هستید با خبر کنید، زیرا در این صورت آنها بهتر می توانند خودشان را با نوسانات خلق و خوی شما – که در هنگام ترک سیگار عادی است – وفق دهند.

 

از مکان هایی که معمولاً سیگار می کشیدید و افراد سیگاری دوری کنید
بهترین راه برای سیگار نکشیدن می تواند این باشد که به جاهایی که معمولاً با دوستان تان سیگار می کشیدید نروید. مسئله دیگر این است که از مخفی کردن سیگار در بعضی نقاط خانه یا محل کارتان خودداری کنید. سعی کنید از دوستانی که سیگار می کشند یا به شما می گویند که سیگار بکشید، چند روزی دوری کنید. اگر دوست یا همکارتان ناگهان سیگار روشن کرد با آوردن بهانه ای آن محل را ترک کنید. در بیشتر مواقع وقتی کسی سعی می کند که سیگار را ترک کند توسط کسانی که قبلاً با آنها سیگار می کشیده تحت تأثیر قرار می گیرد.

نکات و هشدارها

به یاد داشته باشید که ترک سیگار در شروع آسان است اما ادامه دادن آن مطمئناً بسیار دشوار است. همانطور که می گویند :”ترک عادت موجب مرض است”. اما اگر واقعاً می خواهید که یک زندگی سالم داشته باشید، لطفاً هر چه سریع تر سیگار را ترک کنید. مشورت با دکتر خانوادگی تان و سر زدن به مراکز ترک سیگار می تواند در این زمینه کمک تان کند. تنها کسی که می تواند شما را وادار به ترک سیگار کند خودتان هستید. یادتان باشد که هیچوقت برای ترک سیگار دیر نیست.

اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 362 بازدید
  • blankblankblankblankblank (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : ناهید لاهرودی - سه‌شنبه, 19 جولای 16, 5:46 ق.ظ
  • thelivingwine

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب