ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

14 + چهارده =

بستن
بستن

چگونه با ۲۰ دقیقه ورزش روی تردمیل وزن مان را کم کنیم؟

چگونه با ۲۰ دقیقه ورزش روی تردمیل وزن مان را کم کنیم؟

تردمیل مطمئناً می تواند به شما در کاهش دادن وزن تان کمک کند. اما با تلاش فراوان این اتفاق می افتد. اگر وقت تان کم است، یک ورزش سریع ۲۰ دقیقه ای روی تردمیل می تواند کمک تان کند تا حداقل ورزش روزانه داشته باشید. ۲۰ دقیقه زمان زیادی برای سوزاندن کالری به شما نمی دهد، بنابراین باید درجه سختی آن را بالا ببرید و شش یا هفت روز در هفته ورزش کنید. تردمیل به شما اجازه می دهد که سختی تمرین تان را با افزایش سرعت یا شیب بالا ببرید و به این صورت آن را تبدیل به یکی ازمؤثرترین دستگاه ها برای کاهش وزن و تناسب اندام تبدیل کنید.

مطالب مرتبط


گام 1 -

از دست دادن وزن با شماره ها
قبل از اینکه شروع به تلاش برای وزن کم کردن کنید، مهم است که چگونگی آن را درک کنید. برای از دست دادن 450 گرم چربی بدن باید 3500 کالری از میزان کالری دریافتی خود کم کنید یا این میزان را بسوزانید. برای اینکه این کار را در یک هفته انجام دهید باید به طور متوسط 500 کالری در روز بسوزانید. راه رفتن روی تردمیل به مدت 20 دقیقه در روز در طول یک هفته به شما کمک نمی کند که 450 گرم وزن کم کنید، اما اگر هم زمان کالری دریافتی تان را هم کم کنید می تواند مؤثر باشد.

کالری های سوزانده شده
20 دقیقه ورزش در هر روز خیلی زیاد نیست، اما می توانید با افزایش سختی تمرین تان مقدار قابل توجهی کالری بسوزانید. برای مثال یک شخص 73 کیلویی که با سرعت کندتر از 5 کیلومتر در ساعت به مدت 20 دقیقه پیاده روی کند تنها حدود 106 کالری می سوزاند. با این حال همین شخص می تواند با آهسته دویدن با سرعت 10 کیلومتر در ساعت 243 کالری یا با دویدن با سرعت 16 کیلومتر در ساعت 435 کالری بسوزاند. می توانید سرعت سوزاندن کالری را با افزایش شیب تردمیل حتی بیشتر هم کنید. تنها یک شیب 5 درصد می تواند میزان سوزاندن کالری را در هر تمرین 100 کالری افزایش دهد.

 

پتانسیل
پتانسیل کم کردن وزن از راه 20 دقیقه ورزش روی تردمیل بستگی مستقیم به شدت تمرین تان و چگونگی ورزش تان دارد. با توجه به مثال قبلی، با 20 دقیقه دویدن با سرعت 16 کیلومتر در ساعت و روی یک شیب کم، سوزاندن تقریباً 3500 کالری در مجموع امکان پذیر است -به شرط اینکه 7 روز در هفته انجام شود- که معادل سوزاندن 450 گرم از چربی های بدن است. البته این یک ورزش شدید است و برای هر کسی مناسب نیست. ممکن است برایتان آسان تر باشد که به طور متناوب دویدن آهسته و دویدن سریع را امتحان کنید. به عنوان مثال به مدت دو دقیقه سریع راه بروید و پس از آن دو دقیقه بعدی را بدوید و این روند را به مدت 20 دقیقه ادامه دهید. اضافه کردن شیب در فواصل تمرین هم می تواند سختی آن را افزایش دهد.

عوامل دیگر
عوامل زیادی در کم کردن وزن نقش دارند. بعضی از عوامل اصلی شامل سوخت و ساز بدن، وزن فعلی، مقدار چربی بدن، رژیم غذایی و مقدار ورزش تان می باشد. کلید به حداکثر رساندن پتانسیل کاهش وزن، فقط 20 دقیقه ورزش در روز است که باید از هر دقیقه اش بهترین استفاده را بکنید. ورزشی که با حدود 80 درصد ماکزیمم ضربان قلب (MHR) باشد (مقدار MHR را می توانید با کم کردن سن خود از 220 تعیین کنید).
سرعت ها و شیب های مختلف را امتحان کنید و هفته به هفته آن را افزایش دهید تا بدن تان به این روال عادت کند و خودش را با آن تطبیق دهد. تمرین 20 دقیقه ای ممکن است کوتاه باشد اما قطعاً می توانید با افزایش شدت و نگه داشتن روز به روز آن، وزن تان را کاهش دهید.

اطلاعات مطلب

  • پیاده روی
  • 332 بازدید
  • (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
    Loading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - پنج شنبه, ۳۱ فروردین ۹۶, ۱۲:۵۶ ب.ظ

دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *